KKH - chat kriti8ka #2
Narodno pozorište u Beogradu (
Sofokle:
CAR EDIP
Režija i adaptacija: Vida Ognjenović
KKH 2 says
IPAK SMO NEVINI
KKH 2 says
to bi bio moj naslov i ujedno opsti zakljucak predstave
KKH1 says
I DALJE SLEPI
KKH 2 says
prvo pitanje koje mi se pojavilo jeste
KKH 2 says
zasto ako je cela starogrcka mitoloska prica svedena
KKH 2 says
na svetovni nivo, na razinu dogadjanja "medju ljudima"
KKH 2 says
zasto u tome bogovi ostaju bogovi
KKH 2 says
a proroci proroci?
KKH 2 says
ovo pitanje nije reseno do kraja predstave.
KKH1 says
NA SVETOVNOM NIVOU, DANAS, LJUDI IPAK PRESTAJU DA VIDE.
KKH 2 says
ali, onda krajnji zakljucak i jeste da nista nije u nasim rukama,
KKH 2 says
da je sve vec odluceno negde drude
KKH 2 says
da smo samo nevine marionete sudbine
KKH 2 says
bozje volje i slicno
KKH1 says
NIJE MI JASNO, IAKO, JE "ZIVOT U MRAKU"
KKH 2 says
to je vrlo oportunisticki i indiferentan zakljucak, na kraju krajeva.
KKH1 says
GORI OD SMRT, IZNENADNI NESTANAK PROROKA.
KKH 2 says
mislim da je steta sto je ispustena kriticka perspektiva
KKH 2 says
da to negde drugde, i neki drugi
KKH 2 says
nije izvan drustva
KKH 2 says
negde medju bogovima
KKH 2 says
nego je tu, medju nama
KKH 2 says
usred drustva
KKH1 says
PROROCI SU IZGUBLJENI, POLITICKI JEZIK AKTUEALAN, POLITIKA POSTAJE
KKH 2 says
kao sto je i cela prica smestena u taj kontekst
KKH 2 says
cak, ako ovu pricu svedemo na lokalni savremeni nivo, ovo izmicanje
KKH 2 says
razloga, znaci i izbegavanje da se da odgovor na pitanje
KKH1 says
SVE. SVE POSTAJE POLITIKA. OCEKIVANO STAVLJANJE U KONTEKST, OVDE I SADA
KKH 2 says
da se upre prstom i pokaze ko vuce konce, ako vec u postavci neko vuce konce.
KKH 2 says
naravno, druga mogucnost jeste da je predstava u osnovi religiozna
KKH 2 says
i priziva boga.
KKH1 says
MI POSTAJEMO FIGURE.
KKH 2 says
druga mogucnost je da je to ipak iskliznuce u reziji, koje
KKH 2 says
samu rediteljku onemogucava da zauzme kriticku poziciju.
KKH 2 says
tako da kritika ostaje na nivou opstih mesta,
KKH 2 says
tipa da mediji manipulisu istinom
KKH 2 says
da su savetnici ljigavci
KKH 2 says
da su velikani uvek u zamci namestaljki i zavera i slicno.
KKH1 says
FIGURE. SAMO REZIGNIRANE KONSTATACIJE, BEZ "ERUPCIJE" IDEJE I
KKH 2 says
Druga stvar koju bih volela da istaknem jeste da me zbunio tretman Jokaste
KKH1 says
ODLASKA.
KKH 2 says
ona je jedina zena u prici koja je lik.
KKH 2 says
cak, na posredan nacin, lik oko kojeg se vrti cela prica.
KKH 2 says
a u predstavi je pokazana kao privatno lice
KKH 2 says
kao zena, onako kako se ona obicno i pozicionira
KKH 2 says
cak i kao vladareva supruga
KKH1 says
JOKASTA JE OVDE, CINI SE, SAMO FIGURA, POMALO NEPOTPUNA.
KKH 2 says
ona nema pravo na javni diskurs
KKH 2 says
nego ostaje u domenu privatnosti
KKH1 says
ZAVERE SU UVEK TU.
KKH 2 says
slazem se sa KKH1
KKH 2 says
u pogledu jokaste
KKH1 says
JOKASTA
KKH 2 says
Ako onda poslozim ove svoje dve teze, izgleda da predstava u velikoj meri
KKH 2 says
pokazuje "stvari kakve jesu"
KKH1 says
JE I U SVOJOJ BOLI HLADNA KAO I "REZIGNIRANI SVET".
KKH 2 says
u danasnjem drustvu: zavere, namestaljke, zena u kuci i sl.
KKH 2 says
novi prevod
KKH 2 says
da li daje neka druga, nova resenja
KKH 2 says
koliko je nepotpun
KKH 2 says
koliko odgovarajuc?
KKH 2 says
da li je deo rediteljskog 'osavremenjivanja'?
KKH1 says
IAKO JE SCENOGRAFIJA, KOSTIMOGRAFIJA KAO I CEO KONTEKST REPOZICIONIRAN U ODNOSU NA ORIGINALAN TEKST, JEZIK KOJI JE U KOMADU UPOTREBLJEN DEMONSTRIRA LOGOCENTRICNI DISKURS
KKH 2 says
sta je to sto danas predstavlja prorociste
KKH 2 says
sta tacno mislimo kada pominjemo bogove
KKH 2 says
zasto takvi arhaicni pojmovi nisu redefinisani i reinterptirani, u skladu sa jezikom
KKH 2 says
tekstom
KKH1 says
PITANJA POLITICKE EKONOMIJE, TAKO AKTUELNA U SAVREMNEOM SVETU SU ZANEMARENA, POLOZAJ ZENE NIJE REDEFINISAN. EDIP U NAMA MOZE IZAZVATI SAZALJENJE, MOZEMO OSETITI INTERVENCIJU NESRECNE "SUDBINE", NEIZVESNOST RAZVOJA DOGADJAJA,
KKH 2 says
kako funcionisu zajedno, koliko uspesno
KKH1 says
NA TRENUTAK VIDETI INTENCIJU KOJA REPETICIJOM STERILNOG OPHODJENJA
KKH1 says
IZAZIVA CAK I SMEH,
KKH1 says
"OLABAVLJUJUCI" SITUACIJU",
KKH1 says
MEDJUTIM, UKOLIKO EDIPA ISCITAMO U U BARTOVSKOM KLJUCU
KKH1 says
SHVATICEMO DA SVE MOZE BITI TEKST
KKH1 says
KOJI TEZI DA SE OBISTINII U MATERIJALNOJ REALNOSTI ...
KKH1 says
U TOM SLUCAJU
KKH1 says
TEKST TEZI DA NADJE OPRAVDANJE I GRADI DOXU KOJA BI SE SAZALILA I OBEZBEDILA ALIBI.
učesnice chata:
Škola teorije i kritike izvođačkih umetnosti, KKH – Kritika koja hoda: Ana Vujanović (urednica škole), Ana Isaković, Aleksandra Pavlović i Tamara Đorđević
priredio: Bojan Đorđev
No comments:
Post a Comment